Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji serwis ten korzysta z technologii plików cookies. Jeśli chcesz zrezygnować z korzyści, które dają Ci pliki cookies, możesz to zrobić, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmian ustawień plików cookies oznacza, że będą one zapisane przez Twoją przeglądarkę.

Akceptuję

Słonecznie
21°C
Słonecznie

Poprawa bezpieczeństwa na ulicach: Conrada, Sokratesa i Przy Agorze

Na lipcowej sesji radni przegłosowali stanowisko w sprawie poprawy bezpieczeństwa na ulicach: Conrada, Sokratesa i Przy Agorze.

Wspomniany ciąg ulic od dłuższego czasu jest mocno eksploatowany przez samochody. To efekt prowadzonej od lat intensywnej zabudowy okolicy. Przy ul. Conrada (szczególnie od strony skrzyżowania z Wólczyńską) powstało kilka budynków od 10 do nawet 15 kondygnacji. Wzdłuż ul. Sokratesa, po stronie nieparzystej, powstała zwarta pierzeja budynków mieszkalnych, zmieniając „środek ciężkości ruchu” samochodów na Wawrzyszewie. Wzdłuż ul. Przy Agorze również pojawia się nowa zabudowa, sytuowana punktowo między istniejącymi budynkami.

– Przekłada się to na znaczny wzrost natężenia ruchu wymienionych ulic. W konsekwencji rzutuje to na coraz bardziej niepokojące statystyki zdarzeń drogowych, również z udziałem pieszych i rowerzystów, przynoszących tragiczne skutki w wysokiej liczbie rannych i ofiar śmiertelnych – mówi Radosław Sroczyński, radny Dzielnicy Bielany.

Z danych Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji za lata 2016-2019 wynika, że w ciągu ulic liczącego niecały 4 km doszło do 328 kolizji i 30 wypadków, w których 29 osób było rannych, a dwie poniosły śmierć.

Zdaniem radnych konieczne jest opracowanie przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy oraz Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie kompleksowego projektu w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu pieszych, rowerzystów i pojazdów. Docelowo wszystkie trzy ulice powinny być traktowane jako jeden ciąg, a przed przygotowaniem projektu warto wykonać pomiary i analizy natężenia ruchu drogowego.

W stanowisku zaproponowaliśmy również przykładowe rozwiązania, które mogą wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa:

– sygnalizacji świetlna na przejściach dla pieszych na ul. Conrada na wysokości nr 15 (o co w szczególności zabiegał Samorząd Mieszkańców Chomiczówka), na ul. Sokratesa na wysokości nr 11A oraz na ul. Przy Agorze na dwóch skrzyżowaniach z ul. Wrzeciono od strony ul. Kasprowicza i od strony ul. Marymonckiej,

– dodatkowe oznakowanie niestrzeżonych przejść dla pieszych – uwzględnienie budowy aktywnych przejść dla pieszych na ulicach: Conrada, Sokratesa, Przy Agorze,

– zwężenie ul. Sokratesa z dwóch pasów do jednego pasa w każdym  kierunku na odcinku pomiędzy ulicami Petofiego i Kaliszówki oraz zaprojektowanie pasów do lewoskrętów umożliwiających wjazd na teren osiedli po obydwu stronach ul. Sokratesa,

– przeniesienie bądź wybudowanie drugiej równoległej drogi dla rowerów po parzystej stronie ul. Sokratesa. Droga dla rowerów, która aktualnie znajduje się po nieparzystej stronie ulicy, przecina się kilkunastokrotnie z chodnikiem biegnącym równolegle do ścieżki rowerowej oraz z dojazdami do budynków mieszkalnych, garaży oraz placówek usługowo-handlowych.

Radosław Sroczyński, Przewodniczący

Komisji Bezpieczeństwa

i Porządku Publicznego

Sierpień 2019
P W Ś C Pt S N
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Sytuacja na bielańskich ulicach

Warszawa, Nasze Bielany