Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji serwis ten korzysta z technologii plików cookies. Jeśli chcesz zrezygnować z korzyści, które dają Ci pliki cookies, możesz to zrobić, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmian ustawień plików cookies oznacza, że będą one zapisane przez Twoją przeglądarkę.

Akceptuję

 
Ikonka kontrastu Zresetuj wielkość czcionki Powiększ czcionkę jednokrotnie Powiększ czcionkę dwukrotnie

Sukces uczennic z liceum Domeyki

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Box of Socks z CXXII LO im. Ignacego Domeyki zdobywcami trzeciego miejsca w Ogólnopolskim Konkursie na najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKICIK 2019.

Box of Socks to młodzieżowe miniprzedsiebiorstwo, w którego skład wchodzi sześć licealistek z CXXII LO im Ignacego Domeyki w Warszawie. Firma zajmuje się projektowaniem unikatowych skarpetek dla klientów indywidualnych, ale i spersonalizowanych skarpetek wraz z pudełkiem dla firm w ramach materiałów reklamowych.

Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo to jeden z wielu programów edukacyjnych Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Pozwala on doświadczyć nam prowadzenia własnej, realnie działającej firmy. Uczniowie mają za zadanie napisać  biznesplan, pozyskać kapitał, stworzyć, a następnie wypromować dany produkt lub usługę. Do tego obowiązkowe jest prowadzenie dokumentacji finansowej z każdego miesiąca działalności. Spośród blisko 300 miniprzedsiębiorstw do finału wybierane jest jedynie 20. Zwycięzcy mają zaszczyt reprezentować Polskę w konkursie europejskim Company of the Year Competition, który w tym roku odbywa się we Francji.

Celem miniprzedsiębiorstwa Box of Socks jest rozpowszechnienie i sprzedaż projektowanych przez nas skarpetek z oryginalnymi wzorami. Dzięki zaangażowaniu i dostosowaniu się pod potrzeby rynku oraz klienta indywidualnego, tworzymy unikatowe produkty.

Pomysł na biznes zrodził się w szkole podczas jednej z lekcji ekonomii. Stwierdziłyśmy, że chcemy spróbować swoich sił jako młodzi przedsiębiorcy. W związku z pasją do projektowania oraz mody zdecydowałyśmy się właśnie na działalność nastawioną na produkcję skarpetek.

Aby nasza firma mogła się rozwijać konieczne było zgromadzenie pieniędzy na pierwszą partię skarpetek. Nasz wkład własny, uzyskany sponsor oraz sprzedaż ciast na terenie szkoły pozwoliła nam na zrealizowanie tego celu. Nasza firma zwraca uwagę na bliskie relacje i dobry kontakt z klientem. Regularnie badałyśmy rynek szkolny oraz pozaszkolny poprzez ankiety papierowe i internetowe pozwalające określić konkretne potrzeby jakie mamy spełnić. Zanim  jednak zaczęłyśmy tworzyć wzory wykonałyśmy analizę konkurencji pod względem cen jakie proponują, opakowania i jakości.

Skarpetki powstają na zasadzie współpracy z firmą Tomadex. Projektujemy wzory w programie graficznym i wysyłamy producentowi do wykonania wizualizacji. Po jej akceptacji skarpetki są już gotowe do produkcji. Pudełka natomiast projektujemy i zamawiamy za pośrednictwem sklepu internetowego. Po odebraniu produktów robimy sesję zdjęciową do plakatów promujących nowy model skarpetek. Dodatkowo do każdego wzoru tworzymy limitowaną ulotkę, którą dorzucamy do pudełka ze skarpetkami.

Naszą strategię promowania opieramy na ciągłym reklamowaniu się w mediach społecznościowych, na założonych przez nas wcześniej kontach. Udało nam się również nawiązać współpracę z influencerami. Dodatkowo wspieramy akcje charytatywne, stałyśmy się partnerem XIII koncertu charytatywnego Domeyko Dzieciom, który odbył się 30 marca 2019 r. w Forcie Sokolnickiego w Warszawie.

Podczas całej działalności udało nam się sprzedać ponad 300 par skarpetek. Uważamy, że nasza firma odniosła sukces. Końcowy dochód jest zadowalający, poprawiły się nasze relacje w grupie i w całej społeczności szkolnej. Nasza firma kojarzona jest z dobrą jakością produktów, otwartością na pomysły, niebanalnymi wzorami i ceną dopasowaną do możliwości klientów. Zachęcamy wszystkich do wzięcia udziału  w programie Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo oraz w konkursie. Zdobyte doświadczenie na pewno zaowocuje w przyszłości.

Diana Surman