Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji serwis ten korzysta z technologii plików cookies. Jeśli chcesz zrezygnować z korzyści, które dają Ci pliki cookies, możesz to zrobić, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmian ustawień plików cookies oznacza, że będą one zapisane przez Twoją przeglądarkę.

Akceptuję

Ikonka kontrastu Zresetuj wielkość czcionki Powiększ czcionkę jednokrotnie Powiększ czcionkę dwukrotnie

Deklaracja dostępności serwisu naszebielany.pl



Urząd Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej naszebielany.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego naszebielany.pl

Data publikacji strony internetowej: 23.12.2016.


Data ostatniej dużej aktualizacji: 29.05.2020.

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Na stronie znajdują się pliki pdf, zawierające elektroniczne wersje dotychczasowych papierowych wydań miesięcznika „Nasze Bielany”. Konwersja plików pdf z wydań archiwalnych dla okresu poprzedzającego powstanie strony nie jest planowana. Teksty z wydania papierowego powstałe po dacie publikacji strony internetowej są zamieszczane regularnie.

Opisy nowych plików graficznych są zamieszczane od dnia publikacji niniejszej deklaracji dostępności.

Oświadczenie sporządzono dnia 15.06.2020. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez operatora strony działającego na podstawie umowy z Urzędem Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe


W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Szymon Lasocki, adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

  1. Opis sposobu dojazdu
    Budynek znajduje się u zbiegu ulic S. Żeromskiego i A. Jarzębskiego.
    Uwaga: informacje dotyczące transportu publicznego mogą ulec zmianie, zaleca się sprawdzić aktualne informacje na stronie: https://www.wtp.waw.pl/
    • Pieszo – dojścia piesze są od ulic S. Żeromskiego, A. Jarzębskiego lub L. Staffa. Przejścia dla pieszych nie posiadają sygnalizacji dźwiękowej. Na trasie dojścia do budynku występują pojedyncze przeszkody np. maszty flagowe, oznakowanie Miejskiego Systemu Informacji. Stojaki dla rowerów, kosze na śmieci występują poza trasą wejścia.
    • Metrem – najbliższa stacja metra Metro – Stare Bielany znajduje się w odległości do ok. 550 m. Stacja metra jest dostępna dla osób niepełnosprawnych.
    • Autobusem – najbliższe przystanki autobusowe:
    Bielany-Ratusz 01 (kierunek Perzyńskiego: 110, 112, 116, 197, 210, 303,397),
    Bielany-Ratusz 02 (kierunek Przybyszewskiego: 110, 112, 116, 303),
    Bielany-Ratusz 03 (kierunek Piaski: 103),
    Bielany-Ratusz 04 (kierunek Metro Stare Bielany: 103,197, 397).
    Wszystkie przystani autobusowe znajdują się w odległości nie większej niż 120 m.
    • Samochodem – najbliższe dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parkingu od ulicy L. Staffa. Brak miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnością w podziemnym parkingu budynku.
    • Taksówką – w bliskiej okolicy Urzędu Dzielnicy Bielany znajduje się postój TAXI zlokalizowany przy ul. S. Żeromskiego (na wysokości sklepików z warzywami)
  1. Wejście do budynku i obszar kontroli
    Główne wejście znajduje się na ścianie szczytowej budynku przy zbiegu ul. S. Żeromskiego i A. Jarzębskiego, nie jest trudne do zlokalizowania przez osoby słabowidzące. Wejście nie jest wyposażone w drzwi automatycznie otwierane, ale jest dostępne dla osób na wózku (szerokość przejścia powyżej 90 cm, brak progów). Dodatkowe wejście do Urzędu znajduje się na ścianie bocznej budynku od ulicy A. Jarzębskiego, ale nie jest dostosowane dla osób poruszających się na wózku, ponieważ dojście jest za pośrednictwem schodów. Brak oznaczeń krawędzi stopni. Na elewacji znajduje się oznakowanie wejścia (napis „WEJŚCIE GŁÓWNE”) z tablicą Urzędu Miasta. Hol wejściowy jest przestronny, jasny, z kolumnami bez oznakowania dotykowego na posadzce. Wyznaczony punkt obsługi dla osób niepełnosprawnych jest w znacznej odległości od wejścia, posiada obniżoną ladę. Funkcjonuje dedykowane stanowisko komputerowe dla osób z niepełnosprawnością, dostęp do tłumacza języka migowego on-line, brak pętli indukcyjnej. Schody w holu głównym zlokalizowane są centralnie, spód schodów jest częściowo zabezpieczony krzesłami dla oczekujących mieszkańców.
  1. Komunikacja wewnętrzna
    • Korytarze – korytarze na piętrach są szerokie umożliwiające wyminięcie się 2 osób. Korytarze łączą wszystkie części budynku, w części A budynku częściowo mają widok na wewnętrzne atrium. Korytarze są wydzielone pełnymi drzwiami przeciwpożarowymi z samozamykaczem, bez mechanizmów ułatwiających otwieranie. Wejścia do pokoi oznakowane są tabliczkami. Drzwi do pomieszczeń nie są wyposażone w kontrolę dostępu. W budynku nie ma oznaczeń brajlowskich. Oznaczenia korytarzy znajdują się na wprost wyjścia z holu windowego oraz w punktach krzyżowań ciągów komunikacyjnych.
    • Schody – budynek dysponuje trzema klatkami schodowymi ewakuacyjnymi, które nie są wyposażone w kontrole dostępu. Stopnie schodów są proste bez podcięć. Brak czytelnych oznaczeń krawędzi schodów. Schody wyposażone są w dwustronne profilowane poręcze.
    • Windy – dwie windy przestronne są dostępne bezpośrednio. Oznakowanie przycisków wypukłe, oznakowanie brajlem przycisków wyboru piętra, brak komunikatów dźwiękowych.
  1. Dostosowania (pochylnie, platformy, informacje głosowe, pętle indukcyjne)
    Brak pętli indukcyjnych w budynku. W halach obsługi klienta na parterze znajdują się elektroniczne tablice z wyświetlaczem informujące o kolejce osób oczekujących.
  1. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym
    Możliwy jest wstęp z psem asystującym do wszystkich pomieszczeń budynku.
  1. Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego
    Dostęp do tłumacza języka migowego on-line.
  1. Inne sposoby porozumiewania się (dostępny łatwy tekst do czytania, filmy w języku migowym)
    Brak dostępnego łatwego tekstu do czytania czy informacji w języku migowym lub angielskim na stronie.
  1. Pomieszczenia sanitarne
    Ogólnodostępne toalety dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na parterze na hali obsługi, na każdym piętrze w części A budynku oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego. Drzwi do toalety wyposażone są w samozamykacz. W toalecie jest przestrzeń manewrowa, brak jest przestrzeni do transferu bocznego. Brak systemu przyzywowego. Miska ustępowa umieszczona jest na wprost wejścia na niskiej wysokości i jest wyposażona w obustronne poręcze.
  1. Pomieszczenia konferencyjne, lub inne kluczowe miejsca dla budynku
    Sale konferencyjne są oznakowane tabliczką. Brak pętli indukcyjnych w salach konferencyjnych, w niektórych salach konferencyjnych ograniczona jest przestrzeń manewrowa dla osób poruszających się wózku.
  1. Ewakuacja z budynku
    Brak windy do celów ewakuacyjnych.
Sierpień 2020
P W Ś C Pt S N
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Sytuacja na bielańskich ulicach

Warszawa, Nasze Bielany