Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji serwis ten korzysta z technologii plików cookies. Jeśli chcesz zrezygnować z korzyści, które dają Ci pliki cookies, możesz to zrobić, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmian ustawień plików cookies oznacza, że będą one zapisane przez Twoją przeglądarkę.

Akceptuję

 
Ikonka kontrastu Zresetuj wielkość czcionki Powiększ czcionkę jednokrotnie Powiększ czcionkę dwukrotnie

Oszustwa „na prąd”. Jak odstąpić od umowy?

Policjanci ostrzegają przez osobami podającymi się najczęściej za przedstawicieli firm energetycznych.

Oszuści informują o konieczności zmiany umowy lub oferują korzystniejsze opłaty za energię i podstawiają do podpisania dokumenty. Po jakimś czasie okazuje się, że senior podpisał zupełnie nową umowę i płaci za prąd dwóm dostawcom lub zerwał umowę z poprzednim, za co naliczana jest bardzo wysoka kara.

Policja apeluje o ostrożność. Większość firm nie wysyła swoich pracowników w teren, a wszelkie zmiany w umowach czy podpisywanie nowych odbywa się w siedzibie firmy.

Jeśli jednak padniemy ofiarami oszustów, możemy odstąpić od zawartej umowy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy należy przygotować w trzech egzemplarzach oraz podpisać każdą kopię. Pierwszą wysyłamy listem poleconym z potwierdzeniem odbioru na adres wskazany w umowie podsuniętej przez oszustów. Ważne, żeby zachować potwierdzenie nadania. Drugą kopię należy schować u siebie. Trzecią kopię należy zanieść sprzedawcy, z którym dotychczas mieliśmy zawartą umowę. Dodatkowo do trzeciej kopii dołączamy ksero potwierdzenia nadania otrzymanego przy wysłaniu pierwszej kopii. Na odstąpienie od umowy mamy 14 dni od daty zawarcia.

opr. BF