Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji serwis ten korzysta z technologii plików cookies. Jeśli chcesz zrezygnować z korzyści, które dają Ci pliki cookies, możesz to zrobić, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmian ustawień plików cookies oznacza, że będą one zapisane przez Twoją przeglądarkę.

Akceptuję

 

Niekorzystna zmiana w komunikacji miejskiej

Zarząd Transportu Miejskiego skrócił trasę linii tramwajowej 28 do pętli Piaski. Spotkało się to z dużym niezadowoleniem pasażerów. Dotychczas linia dojeżdżała z Dworca Wschodniego, przez Bielany, aż na Plac Narutowicza (wcześniej na Osiedle Górczewska).

Dla mieszkańców rejonów ul. Conrada, Kochanowskiego czy al. Reymonta wygenerowało to konieczność dodatkowej przesiadki. 2 grudnia sam miałem okazję zobaczyć zamieszanie na przystanku Piaski, gdy motorniczy linii 28 wypraszał z tramwaju zdezorientowanych pasażerów.

Wszyscy byli nieświadomi zmiany, tym bardziej, że ZTM nie poprzedził decyzji konsultacjami społecznymi. Dotychczas linia 28 charakteryzowała się dużą popularnością, na co wyraźnie wskazują obserwacje napełnienia pojazdów komunikacji miejskiej prowadzone przez ZTM. W godzinach porannego szczytu maksymalny potok pasażerów linii tramwajowych w ul. Broniewskiego wynosi 580 osób, dla linii tramwajowej 22 705 osób, dla linii tramwajowej 35 750 osób, dla linii tramwajowej 28 oraz 1270 osób dla linii tramwajowej 33. Dla znacznej części pasażerów celem podróży „28” były węzły komunikacyjne przy skrzyżowaniach ul. Broniewskiego i al. Reymonta oraz ul. Conrada, al. Reymonta i ul. Kochanowskiego.

3 grudnia, z poparciem radnych Klubu Radnych Stowarzyszenia „Razem dla Bielan”, złożyłem wniosek z projektem stanowiska Rady Dzielnicy Bielany w tej sprawie. Na XVI Sesji Rady stanowisko zostało przyjęte przez radnych jednogłośnie. Wnieśliśmy do Zarządu Transportu Miejskiego o zmianę, polegającą na wprowadzeniu przedłużenia trasy linii tramwajowej nr 28 do pętli Nowe Bemowo lub pętli Koło, gdzie znajduje się wolny tor do obsługi dodatkowej linii. Aby wniosek został zrealizowany ZTM musiałby wygospodarować na ten cel 5 składów tramwajowych, które obsłużyłyby wydłużoną trasę – taką informację uzyskałem na posiedzeniu Komisji Samorządowej i Dialogu Społecznego Rady Dzielnicy Bielany 12 grudnia w bielańskim Ratuszu. Mam nadzieję, że znajdzie się zrozumienie i dobra wola, aby wniosek Rady Dzielnicy Bielany został zrealizowany. Trzymajcie kciuki!

Krystian Lisiak

Przewodniczący Klubu Radnych Stowarzyszenia „Razem dla Bielan”

Maj 2020
P W Ś C Pt S N
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Sytuacja na bielańskich ulicach

Warszawa, Nasze Bielany