Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji serwis ten korzysta z technologii plików cookies. Jeśli chcesz zrezygnować z korzyści, które dają Ci pliki cookies, możesz to zrobić, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmian ustawień plików cookies oznacza, że będą one zapisane przez Twoją przeglądarkę.

Akceptuję

 
Ikonka kontrastu Zresetuj wielkość czcionki Powiększ czcionkę jednokrotnie Powiększ czcionkę dwukrotnie

Terapia przez ruch na Chomiczówce

W przedszkolu przy ul. Conrada powstała sala do integracji sensorycznej dziecka. Dzięki specjalnej terapii dziecko może poprawić uwagę i koncentrację, zdolności wzrokowe i słuchowe oraz sprawność w zakresie dużej i małej motoryki.

Według fachowej literatury integracja sensoryczna to „zdolność dziecka do odczuwania i reagowania na informacje dostarczane z otoczenia i własnego ciała”. U większości dzieci integracja sensoryczna rozwija się w naturalny sposób. Jednak są dzieci, gdzie integracja zmysłów jest zaburzona, a specjalnie zaaranżowane sale pozwalają to wyeliminować.

Sala w przedszkolu na Chomiczówce wyposażona jest w zabawki o zróżnicowanej fakturze, kolorach czy emitowanych dźwiękach. – Przy użyciu sprzętu prowadzimy zajęcia z zakresu wspomagania, modyfikowania oraz przywracania funkcji w zaburzeniach integracji sensorycznej – tłumaczy Krystyna Rasińska, dyrektor Przedszkola nr 327. Jak dodaje, różnorodność wyposażenia pozwala na wielozmysłową „stymulację przedsionkową, proprioceptywną i dotykową”.

To trzy bardzo ważne układy. Ich współpraca pomaga dziecku w prawidłowej identyfikacji bodźców czuciowych, w koordynacji ruchów i utrzymywania równowagi oraz w interpretowaniu przez mózg sygnałów z mięśni i stawów.

W Przedszkolu nr 327 jest osiem oddziałów dla 200 dzieci. Wewnątrz znajdują się przestronne, kolorowe sale, wyposażone w nowe funkcjonalne meble, sprzęty i zabawki. Dodatkowo każda sala otrzymała tablicę multimedialną, która wprowadzi dzieci w świat technologii informatycznej oraz wzbogaci proces dydaktyczny. – Nowa odsłona naszego przedszkola w jeszcze większym stopniu umożliwi dzieciom zdobywanie nowych, cennych doświadczeń, rozwijać ich indywidualny potencjał i kreatywność w artystycznych przedsięwzięciach – zapewnia dyrektor Rasińska.

BF